2010. március 22., hétfő

Könyves bloggerek ajánlják JÁTÉK

2 hétig nem voltam, és majdnem lemaradtunk egy jó játékról. De akinek van kedve, még bekapcsolódhat!
Részletek:
Közeledik a Veszíts el egy könyvet! második szülinapja (március 25.), ennek apropóján indította el az orosházi Justh Zsigmond Városi Könyvtár a könyves bloggerek játékát. Lényeg: bloggerek ajánlanak egy-egy könyvet, te pedig megnyerheted azt! Nyerj egy könyvet, olvasd el, majd veszítsd el!

Íme Bridge ajánlója: (Eredeti bejegyzés: http://blog.justhvk.hu/?p=2697)

"Tracy Chevalier: Leány gyöngy fülbevalóval

- Milyen színűek azok a felhők?
- Milyenek? Hát fehérek, uram.
- Csakugyan?

Szerinted milyen színűek a felhők? Bevallom, én nagyon sokáig meg voltam győződve arról, hogy fehérek – egészen addig, amíg nem olvastam Tracy Chevalier szépséges regényét Johannes Vermeer Leány gyöngy fülbevalóval című képéről. Aztán összetalálkoztam ezzel a könyvvel, ami teljesen magába szippantott és azóta nem győzöm a felhőket bámulni. Kiderült, hogy egyáltalán nem fehérek.

Azt is bevallom, hogy a regény előtt magáról Vermeerről sem tudtam sokat, azonban Chevalier arról is meggyőzött, milyen fantasztikus festő is volt a németalföldi mester, és mennyire különlegesen látta a világot. A Leány gyöngy fülbevalóval nem életrajzi regény: Tracy Chevalier azt csinálja benne, amihez a legjobban ért – azaz történetet sző egy műalkotás köré. Elképzeli, ki lehet a portrén szereplő titokzatos lány, és mi indíthatta Vermeert a kép megfestésére. A regénnyel bepillanthatunk a 17. századi mester életébe – ahogy azt az írónő elképzeli – és a kis szolgálólány, Griet, történeteiből megtudhatjuk, hogyan is látta a mester a világot – mindezt pedig gyönyörűen megvilágítva és finom színekkel megfestve, Vermeer stílusában.

Engem teljesen magával ragadott a történet, többször is olvastam már az első találkozásunk óta, és időnként „csak úgy” előveszem, és elmerülök a kedvenc részeimben.

- Nos, milyen színűnek látja most a felhőket?
- Egy kis kék is van bennük – mondtam, miután néhány pillanatig nézegettem őket. – És sárga is. Sőt, még zöld is! – Olyan izgatott lettem attól, hogy majdnem eltaláltam! Egész életemben néztem a felhőket, de úgy éreztem, hogy csak ebben a pillanatban láttam meg őket."

Ha meg szeretnéd nyerni a könyv első elveszítésének lehetőségét, válaszolj az alábbi kérdésre.

Melyik az, a mai Hollandia területén fekvő város, ahol a történet játszódik és amelynek látképét Vermeer is megfestette?

A határidő 2010. március 25., a válaszokat a konyvtar@justhvk.hu címre küldhetitek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése